دبیرستان غیر دولتی جام

جدیت - آموزش - موفقیت

جدیت - آموزش - موفقیت

دبیرستان غیر دولتی جام

وبلاگ رسمی دبیرستان غیر دولتی پسرانه جام در استان آذربایجان شرقی - تبریز
مدیریت مدرسه : آقای اصغر کرامتیان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

مسابقه ملی دانش آموزی

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۹ ق.ظ

  معرفی

  اهداف مسابقه

  • ایجاد فضای رقابتی در بین دانش آموزان در فضایی خارج از دروس معمول دبیرستان
  • افزایش انگیزه دانش آموزان جهت تلاش بیشتر و پرورش تفکر خلاق
  • کشف استعدادهای جوان و ترویج کار تیمی
  • آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاه و فعالیت های دانشجویی

  ویژگی های مسابقه

  • ویژه دانش آموزان دختر و پسر مقاطع اول، دوم و سوم دبیرستان در سراسر کشور
  • زمینه سؤالات : ریاضی و کامپیوتر، فیزیک و نجوم، شیمی
  • پاسخ گویی به سؤالاتی با مفاهیم علمی و خلاقانه با ساختاری متفاوت از سؤالات مرسوم درس
  • دو مرحله ای : مرحله اول غیر حضوری و مرحله دوم حضوری
  • برگزاری مرحله غیرحضوری بصورت اینترنتی
  • در قالب تیم های سه نفره به نمایندگی از مدارس، بدون محدودیت تعداد تیم
  • تقدیر از تیم های برگزیده با اهداء لوح های طلایی، نقره ای و برنزی
  • تقدیر ویژه از تیم های برگزیده در مرحله نهایی

  قوانین و مقررات چهارمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی شریف به شرح زیر می باشد:

  • مسابقه بصورت تیمی برگزار شده و هر تیم از 3 عضو تشکیل می گردد.
  • برای شرکت در این مسابقه هر تیم باید دارای یک نام باشد. همچنین یکی از 3 عضو تیم باید به عنوان سرگروه به دبیرخانه معرفی گردد.
  • پس از تکمیل ثبت نام، تغییر اعضای تیم به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.
  • اعضای هر تیم می بایست از یک دبیرستان باشند.
  • تعداد تیم های شرکت کننده از هر دبیرستان محدود نیست.
  • تیم ها موظفند پاسخ سؤالات را در پاسخ نامه های طراحی شده نوشته و در بازه زمانی مقرر از طریق «سامانه ارسال پاسخ نامه» یا پست پیشتاز برای دبیرخانه ارسال نمایند.
  • درصورت مشابهت پاسخ نامه دو تیم با یکدیگر، پاسخ نامه هر دو تیم از مسابقه حذف خواهد شد.
  • بازه زمانی ارسال پاسخ نامه به دبیرخانه دارای امتیاز است. به اینصورت که تیم هایی که پاسخ نامه خود را زودتر به دبیرخانه ارسال نمایند از امتیاز تشویقی برخوردار خواهند شد.
  • به سؤالاتی که تعداد تیم های کمتری به آن ها پاسخ دهند، امتیاز بیشتری تعلق خواهد گرفت. همچنین امتیاز سؤالاتی که تعداد تیم های بسیار زیادی به آن پاسخ دهند در امتیاز کمتری تراز خواهد شد.
  • تیم ها موظف هستند حداکثر تا پایان مهلت اعلام شده از سوی دبیرخانه، نسبت به ثبت نام اینترنتی و پرداخت هزینه اقدام نمایند.
  • در صورت انصراف تیم و یا عدم ارسال پاسخ در موعد مقرر، وجه ثبت نام مستردد نمی گردد.
  • هویت تیم های راه یافته به مرحله حضوری از طریق کارت شناسایی و گواهی اشتغال به تحصیل کنترل خواهد گردید و در صورت هرگونه تناقض، تیم مربوطه از مسابقه حذف خواهد شد.
  • برای تیم های راه یافته به مرحله حضوری، حضور یک نفر سرپرست از طرف دبیرستان مربوطه الزامی است.

  زمان بندی مسابقه

 عنوان زمان
ثبت نام از تیم های متقاضی 116 مهر لغایت 24 آبان 1392
برگزاری مرحله غیرحضوری مسابقه 2 آذر لغایت 15 آذر 1392
اعلام نتایج مرحله غیرحضوری و تعیین تیم های برگزیده بهمن ماه 1392
برگزاری مرحله حضوری و مراسم اختتامیه در دانشگاه صنعتی شریف 9 اسفند 1392
 
سوالات متداول :

 نحوه ثبت نام تیم و اعضای آن چگونه است؟

برای ثبت نام در مسابقه باید سه مرحله را طی نمایید. در مرحله اول با ورود به سایت ثبت نام در مسابقه، اطلاعات سرگروه تیم را وارد می نمایید. سپس با ورود به پروفایل تیم در مرحله دوم به وارد نمودن مشخصات سایر اعضای تیم و در مرحله سوم به وارد نمودن اطلاعات پرداخت خود می پردازید.

  هزینه ثبت نام در مسابقه چقدر است و نحوه پرداخت آن چگونه است؟

هزینه ثبت نام در مسابقه برای هر تیم 300,000 هزار ریال معادل 30 هزار تومان است. جهت پرداخت هزینه ثبت نام علاوه بر پرداخت اینترنتی، می توانید از طریق پرداخت کارت به کارت و یا واریز به حساب از طریق فیش بانکی نیز اقدام نمایید.

  آیا هر تیم فقط در یک زمینه علمی در مسابقه شرکت می کند؟

خیر، هر تیم با پاسخگویی به تمامی سؤالات زمینه های ریاضی، کامپیوتر، شیمی، فیزیک و نجوم سنجیده خواهد شد. بنابراین تیم ها جهت کسب امتیاز بیشتر باید به هر پنج زمینه ذکر شده تسلط داشته باشند.

  آیا می توان اعضای تیم را تا قبل از پایان مهلت ثبت نام ویرایش یا تعویض نمود؟

خیر، امکان ویرایش اطلاعات اعضای تیم یا تعویض یک عضو وجود ندارد. بنابراین در وارد نمودن اطلاعات اعضا دقت نمایید.

  آیا ترکیب اعضای تیم می تواند از چند دبیرستان باشد؟

خیر، با توجه به اینکه تیم های شرکت کننده در مسابقه نماینده دبیرستان مربوطه هستند باید کلیه اعضای آن از یک مرکز آموزشی باشند. البته لازم به ذکر است که اعضای یک تیم می توانند از پایه های مختلف باشند.

  آیا امکان ثبت نام تیم ها از سوی مدارس نیز وجود دارد؟

بله، مدارس با توجه به شناختی که از دانش آموزان خود دارند می توانند به سازماندهی دانش آموزان خود در قالب تیم های مختلف پرداخته و به نتایج مطلوبی دست یابند.

  آیا دانش آموزان رشته تجربی می توانند در این مسابقه شرکت نمایند؟

بله، دانش آموزان رشته تجربی در صورت علاقه می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. البته این دانش آموزان باید توجه داشته باشند که هر تیم با توجه به سؤالات تمامی زمینه های مسابقه سنجیده خواهد شد.

  آیا دانش آموزان هنرستانی نیز می توانند در این مسابقه شرکت کنند؟

خیر، دانش آموزان عزیز هنرستانی در مخاطبان این مسابقه تعریف نشده اند. این عزیزان با توجه به قالبیت ها و توانایی های خود می توانند در سومین مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی که سال 1393 برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

  چگونه متوجه شویم که تیم ما ثبت نام شده است؟

چنانچه اعضای تیم خود را بطور کامل ثبت نموده اید و وضعیت پرداخت شما توسط دبیرخانه تأیید شده است، ثبت نام تیم شما در مسابقه به پایان رسیده است.

  چگونه متوجه شویم که پرداخت تیم ما توسط دبیرخانه تأیید شده است؟

اگر پرداخت شما بصورت اینترنتی صورت گیرد به محض اتمام پرداخت در درگاه بانک، پرداخت شما تأیید یمی شود. اگر بصورت کارت به کارت یا از طریق فیش بانکی اقدام نموده اید، باید ابتدا به قسمت وضعیت پرداخت در پروفایل خود مراجعه نموده و اطلاعات پرداخت خود را ثبت نمایید تا ظرف 48 ساعت توسط دبیرخانه تأیید گردد. جهت اطمینان از تأیید پرداخت خود می توانید به قسمت وضعیت پرداخت پروفایل تیم خود مراجعه نمایید. وجود تیک سبز رنگ در کنار هر پرداخت به منزله تأیید آن توسط دبیرخانه است.

  در مورد مرحله غیر حضوری مسابقه توضیح دهید.

پس از اتمام مهلت ثبت نام در مسابقه، کلیه تیم هایی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اند می توانند در زمان مشخص شده وارد پروفایل تیم خود شده و دفترچه سؤالات را دریافت نمایند. در این دفترچه 15 سؤال از پنج زمینه ریاضی، کامپیوتر، شیمی، فیزیک و نجوم آورده شده است. اعضای تیم با توجه به موضوع و مفهوم سؤال به جستجو درباره بهترین راه حل مسئله می پردازند. همچنین ایده و روش حل سؤال جدا از جواب نهایی دارای امتیاز ویژه است. در نهایت جواب هر سؤال در پاسخ نامه مربوطه نوشته شده و برای دبیرخانه مسابقه ارسال خواهد شد.

  سطح سؤالات مسابقه در چه حدی است؟ در سطح سؤالات المپیاد یا کتاب های درسی؟

سؤالات مسابقه فراتر از سطح کتاب های درسی و براساس معیارهای خلاقیت هستند که توسط دانشجویان المپیادی دانشگاه طراحی می شوند. لذا، نه تنها دانش آموزان المپیادی، بلکه تمام دانش آموزان خلاق می توانند با تفکر و تحقیق به سؤالات مسابقه پاسخ دهند.

  آیا نمونه سؤالی برای این آزمون وجود دارد؟

بله، پس از پایان مهلت ثبت نام، دفترچه نمونه سؤالات مسابقه جهت آشنایی دانش آموزان با سؤالات مرحله غیرحضوری در پروفایل تیم ها قرار خواهد گرفت.

  نحوه دریافت سؤالات و ارسال پاسخ ها چگونه است؟

دفترچه سؤالات مرحله غیرحضوری مسابقه در زمان اعلام شده در پروفایل تیم هایی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اند قرار می گیرد. تیم ها می توانند با مراجعه به پروفایل خود این دفترچه را دریافت نموده و به سؤالات پاسخ دهند. اعضای تیم پس از یافتن راه حل مناسب، باید پاسخ هر سؤال را در پاسخ نامه مربوط به آن بنویسند. سپس به دو طریق می توانند پاسخ نامه خود را برای دبیرخانه ارسال نماید. در روش اول می توانند پاسخ نامه خود را با توجه به استانداردهای ذکر شده اسکن نموده و تصویر آن را از طریق «سامانه ارسال پاسخ نامه» به دبیرخانه ارسال نمایند. در روش دوم تیم ها می توانند پس از پاسخ گویی به تمامی سؤالات، پاسخ های خود را از طریق پست پیشتاز به دبیرخانه ارسال نمایند. بدیهی است در روش دوم تمامی پاسخ نامه ها همزمان به دبیرخانه رسیده و زمان ارسال آن ها همان زمان تحویل برگه ها به پست درنظر گرفته می شود. درحالیکه در روش اول تیم ها می توانند پاسخ نامه هر سؤال را بصورت مجزا ارسال نمایند.

  چگونه از دریافت پاسخ نامه خود توسط دبیرخانه اطمینان حاصل کنیم؟

تمامی تیم ها با ورود به «سامانه ارسال پاسخ نامه» می توانند وضعیت پاسخ نامه خود و زمان دریافت آن توسط دبیرخانه را مشاهده نمایند.

  نحوه برخورد دبیرخانه با پاسخ های مشابه چگونه است؟

در صورت تشخیص تشابه پاسخ های دو تیم به یک سؤال، دبیرخانه مسابقه پاسخ نامه هر دو تیم را از مسابقه خارج خواهد نمود. تشخیص تشابه دو پاسخ نامه برعهده کمیته علمی مسابقه خواهد بود.

  آیا بین تیمی که پاسخ نامه خود را زودتر ارسال می کند با سایر تیم ها تفاوتی وجود دارد؟

بله، دبیرخانه مسابقه در این دوره امتیاز مضاعفی برای تیم هایی درنظر گرفته است که پاسخ نامه خود را زودتر از زمان پایان مهلت پاسخ گویی به سؤالات برای دبیرخانه ارسال می کنند. این امتیاز بصورت درصدی از نمره اکتسابی تیم لحاظ خواهد شد.

  زمان ارسال پاسخ نامه برای تیم هایی که از طریق پست اقدام می کنند چگونه تعیین می شود؟

بدیهی است زمان ارسال پاسخ نامه برای تیم هایی که پاسخ نامه های خود را از طریق پست پیشتاز به دبیرخانه ارسال می کنند، زمان تحویل پاسخ نامه ها به دفتر پست خواهد بود.

  آیا نمره سؤالات تراز می شود؟ چگونه؟

بله، نمره سؤالات با توجه به تعداد پاسخ های صحیحی که به سؤال داده می شود، روی نمره کمتر یا بیشتری تراز خواهد شد. اگر تعداد پاسخ های صحیح به یک سؤال بیش از حد معمول باشد، نمره آن سؤال روی نمره کمتری تراز می شود. و اگر تعداد پاسخ های صحیح به یک سؤال کمتر از حد معمول باشد، نمره آن سؤال روی نمره بیشتری تراز خواهد شد.

  چه تیم هایی به مرحله حضوری این مسابقه راه پیدا خواهند کرد؟

تیم های مرحله غیرحضوری مسابقه با توجه به امتیازات کسب شده رتبه بندی شده و حداقل 60 تیم اول رتبه بندی به مرحله حضوری مسابقه راه خواهند یافت. درصورت تأمین منابع مالی کافی، تعداد تیم های راه یافته به مرحله نهایی افزایش می یابد.

  تیم های برنده در مسابقه از چه امتیازاتی برخوردار خواهند شد؟

هدایای مختلفی برای تیم های راه یافته به مرحله حضوری مسابقه درنظر گرفته شده است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد. هچنین از برگزیدگان مرحله حضوری مسابقه بطور ویژه در مراسم اختتامیه تقدیر بعمل خواهد آمد. در حال حاضر هدایای نقدی تیم های اول تا پنجم مسابقه در قسمت «درباره مسابقه» (هایپرلینک) عنوان شده است. همچنین دبیرخانه مسابقه درحال رایزنی با سازمان های مختلف جهت اخذ تسهیلاتی برای برگزیدگان مسابقه است. علاوه بر این به تمامی تیم هایی که حداقل امتیاز مصوب کمیته علمی را کسب نمایند، لوح هایی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.
 

اگر در مورد مسابقه سوال دارید یا در نظرات بنویسید یا از آقای سید علی نژاد دانش آموز دوم ریاضی بپرسید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۲
علیرضا عالی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی