دبیرستان غیر دولتی جام

جدیت - آموزش - موفقیت

جدیت - آموزش - موفقیت

دبیرستان غیر دولتی جام

وبلاگ رسمی دبیرستان غیر دولتی پسرانه جام در استان آذربایجان شرقی - تبریز
مدیریت مدرسه : آقای اصغر کرامتیان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

دهه ی ریاضیات پیشاپیش بر شما مبارک باد .

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۰ ب.ظ

دهه ریاضیات بهترین فرصت برای معرفی ریاضیات است و به عبارتی عمومی کردن ریاضیات که شعار انجمن ریاضی ایران است. واضح است که بهترین مکان برای تحقق این امر مدرسه و دانشگاه است.

ریاضیات هرگز کهنه نمی شود،کشف های تازه و ابزار های تازه در ریاضیات،به معنای دور ریختن کشف های قبلی و کنار گذاشتن ابزار های پیشین نیست.پیشرفت ریاضیات،به معنای نابودی ریاضیات کهن و جانشینی اندیشه های نو نیست،بلکه به این معناست که لباس تازه ای بر قامت ریاضیات بدوزیم،اندیشه های پیشین را سوهان بزنیم،نیاز های تازه را (چه برای حل دشواری های زندگی و چه برای شناخت بهتر طبیعت)،با دقیق تر کردن ابزار کار خود،یعنی ریاضیات،برطرف کنیم. من خیلی موافق یک زمان خاص برای بزرگداشت یک چیز نیستم. اما ریاضیات یکی از آن پدیده های عصر کنونی است که همیشه و همه جا در باره آن باید حرف زد .

ریاضی در زندگی روزمره پیوسته جریان دارد و مخصوص یک دهه و یک روز نیست. اگر کسی کاربرد ریاضی در زندگی روزمره را درک نکند. ریاضی برایش خسته کننده و نفرت انگیز است. با اینکه بهترین ورزش فکری در مسایل ریاضی نهفته است. محققین علوم تربیتی و روانشناسی می گویند نگرش مثبت یا منفی نسبت به یک درس می تواند در موفق بودن یا نبودن شخص در آن رشته تاثیر بگذارد. لذا جهت پر بار برگزار کردن این دهه کلیه ریاضی دوستان ، دبیران ، اساتید و دانشجویان و دانش آموزان دست در دست هم داده و با نگرشی نوین و کارآمد در پیشبرد اهداف عمومی کردن آموزش ریاضی قدم هایی هر چند کوچک برداریم واین قدم های کوچک من و تو و ما اگر در مسیرش قرار گیرد استوار چون کوه گردیدو در بلند مدت اهداف اصلی و اساسی نمایان خواهد گردید و این کار یک کار جمعی است که می شود و می توانیم .

به امید روزی که دانش آموزان و دانشجویانی تربیت کنیم که تفکر و اندیشه شان بر مبنای منطق ریاضی باشد.

دانش آموزان دبیرستان جام اگر می خواهند آثار خود را تا پایان مهر ماه به آقای علیرضا سید علی نژاد تحویل دهند .

آثار در مواد زیر می تواند باشد :

روزنامه ی دیواری

مقاله با موضوعات :

1 - اگر من معلم ریاضی بودم.....

 2 - احساس من در کلاس ریاضی....

3 - علت انتخاب رشته ی ریاضی (مخصوص دانش آموزان رشته ریاضی).

 4 - علت عدم انتخاب رشته ریاضی (مخصوص دانش آموزان رشته های دیگر).

 5 - علت علاقه به ریاضی یا تنفر از آن.

 6 - تا به حال چه کاربردهایی از ریاضی را در زندگی روز مره تجربه کرده اید؟

 7- ریاضیات از نگاه من ( طنز - کاریکاتور- ... )

 8 - خاطره از کلاس ریاضی.

دست سازه ی ریاضی

نقاشی و کاریکاتور در مورد ریاضیات

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۰
علیرضا عالی نسب

نظرات  (۱)

ممنون سید جان. هم از اینکه بازهم اظهار لطف کرده به وبلاگ من سرزدی و هم اینکه در دهه ی ریاضی در دبیرستان خودتون فعالیت کرده ای؟ انشالله در این مسیر موفق باشی.
پاسخ:
بله فعالیت هایی در این دهه داشتیم ولی امسال چون اولین سال مدرسه بود مشارکت دانش آموزان کمتر بود ولی انشاالله سال بعد این دهه تو این دبیرستان به بهترین نحوه اجرا خواهد شد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی