دبیرستان غیر دولتی جام

جدیت - آموزش - موفقیت

جدیت - آموزش - موفقیت

دبیرستان غیر دولتی جام

وبلاگ رسمی دبیرستان غیر دولتی پسرانه جام در استان آذربایجان شرقی - تبریز
مدیریت مدرسه : آقای اصغر کرامتیان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

ثبت نام در مسابقات

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۱۸ ب.ظ

1) مسابقه ی پل ماکارونی (هر گروه حداکثر 2 نفر)

2) مسابقه ی موشک های آبی (هر گروه حداکثر 2 نفر)

3) ربات های جنگجوی سبک (هر گروه حداکثر 3 نفر)

1) قوانین مسابقه ی پل ماکارونی :

به اطلاع کلیه ثبت نام کنندگان می رساند قوانین و نکات ذیل ممکن است تا روز مسابقه بارها تغییر یابند لذا شرکت کنندگان موظف هستند تا روز مسابقه سایت مسابقه را بطور مرتب مورد بازبینی قرار دهند.

علاقمندان میتوانند در صورت داشتن سوال یا ابهام در موارد ذیل با واحد فناوری آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز به شماره تلفن 5538221 تماس حاصل نمایند.

مراسم به مناسبت دهه مبارک فجر ، راس ساعت *** روز *** مورخ *** در محل هنرستان دولتی حکمت آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز به آدرس تبریز - جاده ایل گلی - فلکه خیام - جنب مجتمع مسکونی شهید رجائی برگزار خواهد شد. سالن مسابقه راس ساعت *** بسته خواهد شد و پس از آن دیگر هیچ یک از ثبت نام کنندگان حق ورود به سالن را ندارند. کلیه نفرات موجود در سالن غیر از شرکت کنندگان و عوامل اجرایی مسابقه باید سالن مسابقه را ترک نمایند و پس از اتمام زمان ساخت سازه ها به سالن بازگردند. کلیه گروهها باید راس ساعت *** سازه های خود را به کمیته تحویل دهند.وقت اضافی به هیچ شرکت کننده ای جهت تکمیل سازه داده نخواهد شد و اصرار در این مورد موجب حذف تیم خواهد شد.

قوانین ابعاد پل

‐حداکثر طول پل 50 و حداقل آن 48 سانتیمتر می باشد, فاصله ی لبه به لبه ی تکیه گاه 45 سانتیمتر می باشد.بنابراین برای اینکه پل به روی تکیه گاه مستقر شود باید طولی بیشتر از 45 سانتیمتر داشته باشد. ‐ حداکثر ارتفاع پایین آمدگی پل 5 سانتیمتر می باشد. ‐ حداکثر عرض پل 7 سانتیمتر است که می تواند در ارتفاع متغیر باشد. ارتفاع پل محدودیتی ندارد.

قوانین وزن پل

قبل از بارگذاری، پل ها وزن خواهند شد و تنها به پل هایی مجوز بارگذاری داده خواهد شد که وزن آنها زیر 400 گرم باشد

قوانین اتصال اعضاء

اعضا نباید به چسب آغشته شوند لذا از شرکت کنندگان تقاضا می گردد در چسب کاری دقت لازم به عمل آورده تا چسب مربوط به اتصالات، به روی عضو نیامده و باعث حذف پل از مسابقات نشود. مقدار مجاز طول چسب برای اعضاء حداکثر 1 سانتی متر می باشد. در صورتی که مورد فوق رعایت نشود شرکت کننده موظف به تعویض عضو فوق می باشد. از بین دوگره حداکثر میتوان 3 عضو عبور داد که این 3 عضو نباید در طول به هم چسبیده باشند.

شرایط بارگذاری

در هنگام بارگذاری علاوه بر یک وزنه 3 کیلویی ، قلاب و لوازم اتصال وزنه به پل نیز از مرکز کف پل آویران خواهد شد. شرکت کننده در طراحی قلاب اتصال به وزنه آزاد می باشد. در صورتی که شرکت کننده طرحی در این مورد نداشته باشد میتواند یکی از قلابهای ارائه شده توسط کمیته برگذاری مسابقات استفاده نماید.

تیم برنده

تیمی برنده مسابقه شناخته می شود که بتواند یک وزنه 3 کیلویی را به مدت 2 دقیقه تحمل نماید و کمترین وزن را داشته باشد.

تذکرات :

ماکارونی مصرفی به مقدار 500 گرم توسط کمیته برگزار کننده در اختیار شرکت کنند گان قرار خواهد گرفت. تهیه چسب و ابزارهای مربوطه برعهده شرکت کننده می باشد.

2) قوانین مسابقه ی موشک های آبی :

به اطلاع کلیه ثبت نام کنندگان می رساند قوانین و نکات ذیل ممکن است تا روز مسابقه بارها تغییر یابند لذا شرکت کنندگان موظف هستند تا روز مسابقه سایت مسابقه را بطور مرتب مورد بازبینی قرار دهند. علاقمندان میتوانند در صورت داشتن سوال یا ابهام در موارد ذیل با واحد فناوری آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز به شماره تلفن 5538221 تماس حاصل نمایند.

مراسم به مناسبت دهه مبارک فجر ، راس ساعت *** روز *** مورخ *** در محل مدرسه راهنمایی شاهد سالار شهیدان آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز به آدرس تبریز- جاده ایل گلی – میدان امام رضا برگزار خواهد شد.

محدودیت های طراحی و ساخت وپرتاب موشک ها

مراسم قرعه کشی جهت کسب نوبت پرتاب راس ساعت *** انجام خواهد شد و شرکت کننده موظف است در طول مسابقه در محل حاضر باشد. به هر تیم حداکثر 10 دقیقه زمان جهت بادگیری و پرتاب داده خواهد شد. در صورتی که در مدت فوق شرکت کننده موفق به پرتاب نشود به ازای هر 1 دقیقه تاخیر 2 ثانیه از مدت زمان پرتاب کسر خواهد شد.

هرگروه فقط یک پرتاب انجام می دهد.

استفاده از هرگونه نیروی پیشرانی به جزفشارمخزن موشک،در تمام مراحل مسابقه غیر مجازاست.

برای پرکردن مخزن تنها می توان ازآب وهوا استفاده کرد .

استفاده ازهرنوع باله در تمامی مراحل مسابقه مجاز می باشد .

ستفاده از دست برای پرتاب موشک ممنوع می باشد . موشک ها فقط توسط سکوی پرتاب موشک باید پرتاب شود.

تهیه لانچر پرتاب موشک بر عهده شرکت کنندگان و پمپ هوا برعهده کمیته برگزار کننده مسابقه می باشد. استفاده چند تیم از یک لانچر بلامانع است.

ستفاده از هرگونه قطعه ی سنگی ، فلزی ، و شیشه ای در ساخت موشک ممنوع است.

مخزن کلیه موشک ها باید از بطری های مخصوص نگهداری نوشیدنی های گازداررایج در بازار ساخته شده باشد.

طراحی و ساخت موشک های چند تکه که مخرن آنها از دو یا چند بطری ساخته می شود مجاز است.

هر تیم می تواند مخزن موشک خود را به اندازه دلخواه آب کند . میزان فشار هوا برای کلیه موشکها یکسان و برابر 6 بار می باشد.

دماغه موشک ها نباید به قدری تیز ساخته شودکه خطر آفرین باشد.قضاوت در این مورد با هیئت داوران است.

هر موشک فقط می تواند یک خروجی آب داشته باشد.

موشک ها مجاز به استفاده از چتر نمی باشند.

زمان پرواز موشک با برخورد اولین قطعه موشک به زمین به اتمام می رسد.

موشک هایی که خارج از محوطه و یا روی ساختمانها فرود می آیند حذف خواهند شد.

3) قوانین مسابقه ی ربات های جنگجو :

مسابقات بصورت 2 حذفی برگزار حواهد شد.

1. هر تیم تنها می تواند یک روبات در مسابقه داشته باشد. روباتها در ابتدای مسابقه برچسب گذاری می شوند.تیم های شرکت کننده در تمام مراحل مسابقه باید از یک روبات استفاده نمایند.

2. هر تیم باید روبات منحصر به خود را داشته باشد. (تیم ها مجاز به استفاده مشترک از یک روبات نیستند.)

3. بدیهی است در صورتی که ساختار روبات و تجهیزات جانبی آن از طرف هیئت داوران فاقد امنیت (خطر ساز برای افراد) تشخیص داده شود از شرکت روبات در مسابقه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

4. پیش از آغاز مسابقات روبات ها توسط تیم داوری از نظر رعایت موارد ذکر شده بازبینی و تایید می شوند.

5. تیم های شرکت کننده ملزم می باشند به همراه روبات خود بر طبق جدول زمانی در محل مسابقات حضور یابند. هر تیمی که در وقت مقرر حضور پیدا نکند زمان او آغاز می شود.

6. رباتهای شرکت کننده باید در ابتدای هر مسابقه قابلیت حرکت و جابه جایی داشته باشند. اگر هیات داوران تشخیص بدهند که رباتی این قابلیت را ندارد از دور مسابقات حذف میشود.

7. این مسابقه در یک زمین *** شکل به ابعاد *** برگزار میگردد. رباتها باید ربات حریف را به طور کامل از زمین مسابقه به بیرون بیندازند تا برنده باشند.

8. مسابقه تا زمانی ادامه می یابد که یکی از رباتها به بیرون رانده شود و یا به مدت 20 ثانیه قادر به حرکت نباشد.

10. رباتها نمی توانند از وسایل پرتابی ، چرخش ، آتش زا ، اسید ، اسپری ، گاز ، ولتاژ بالا ، ویا هر وسیله ای که به زمین مسابقه ضربه بزنند ویا پرتاب شوند استفاده نمایند .

11. رباتها حق استفاده از منبع تغذیه را ندارند و باید با بطری کار کنند.

12. حداکثر وزن ربات 4 کیلوگرم می باشد و رباتهای بالای چهارکیلوگرم حق شرکت در مسابقات را ندارند .

13. رباتها باید در یک مکعب 40 در 40 در 40 سانتیمتری جا بگیرند آنها در طی مسابقه میتوانند بازو هایی فراتر از این اندازهها داشته باشند اما در ابتدای مسابقه باید به صورت جمع شده در مکعب فوق الذکر قرار بگیرند. ارتفاع محدودیتی ندارد.

14.کنترل ربات میتواند به صورت سیمی یا رادیویی باشد.حفظ امنیت رادیویی کنترل بر عهده شرکت کنندگان است.

15. اگر در هنگام درگیری رباتی موفق شود ربات دیگر را به بیرون پیست بیاندازد حتی اگر خودش نیز با آن و یا حتی قبل از آن به بیرون بیافتد برنده می باشد. خروج دو چرخ از زمین معادل خروج کامل می باشد.

17مربیان حق حضور در مراحل و یا راهنمایی شرکت کنندگان را ندارند و در صورت مشاهده کوچکترین موردی،تیم اخراج خواهد شد.

18. هر تیمی که به صورت عمدی با ایجاد نویز در کار کنترل ربات ها خلل ایجاد کند از مسابقات حذف می گردد.

19-در صورتی که عمداً یا سهواً با سیم یا هر وسیله ای اقدام به کشیدن ربات خود نماید ویا مانع خروج ربات از میدان شود از دور مسابفه حذف خواهد شد.

20. تصمیم گیری در مورد موارد خاص و پیشبینی نشده بر عهده هیات داوران مسابقه است.

21. ضمناً تاکید می گردد قوانین مسابقه ممکن است تا روز مسابقه بارها تغییر یابد لذا شرکت کنندگان موظف هستند مطالب ذکر شده در قوانین مسابقه را از طریق این سایت پیگیری نمایند



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۶
علیرضا عالی نسب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی